تدریس وب
جستجو در سایت
گروه مقاله : مقالات و انتشارات
تاريخ انتشار : 1395/11/07 - 11:09
كد :187

آموزش فتوشاپ حرفه ای تایپ سه بعدی

در فتوشاپ میتوان متن ها را با این تکنیک چرخاند و سه بعدی کرد این تکنیک را با هم مرور کنیم.

در این قسمت از آموزش فتوشاپ به شما یاد خواهیم داد که چگونه یک نوشته سه بعدی ساده ایجاد کنید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 1 : ایجاد صفحه کاری جدید

برای شروع یک صفحه کاری جدید در فتوشاپ ایجاد کنید. به منوی فایل در بالای صفحه رفته و گزینه New را انتخاب کنید. روش سریع تر استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+N  (در ویندوز) و Command+N (در مک) است. از هر روشی که استفاده کنید فتوشاپ کادر محاوره ای New Document را باز خواهد کرد. اندازه مورد نظرتان را وارد کنید. برای این آموزش ما از اندازه 6 اینچ برای طول و 4 اینچ برای ارتفاع استفاده کرده ایم و برای Resolution مقدار 300pixels/inch را وارد کرده ایم که برای کارهای چاپی مقداری استاندارد می باشد. همچنین رنگ صفحه کاری را نیز سفید انتخاب کرده ایم. بعد از تنظیم کردن مقادیر روی OK کلیک کنید تا صفحه کاری ایجاد شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 2 : انتخاب ابزار Type از پنل ابزارها

برای اضافه کردن متن به صفحه باید از ابزار Type استفاده کنیم. آن را از پنل ابزارها انتخاب کنید و یا از دکمه میانبر T روی کیبورد استفاده کنید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 3 : انتخاب فونت از نوار آپشن ها

حالا باید فونت مورد نظرمان را انتخاب کنیم. در حالی که ابزار Type در حالت انتخاب است می توانید فونت مورد نظرتان را از نوار آپشن ها در بالای صفحه انتخاب کنید. افکت سه بعدی بر روی فونت های بزرگ و ضخیم بهتر به نظر می رسد. من می خواهم فونت Impact را انتخاب کنم. . اگر خواستید می توانید اندازه نوشته را نیز انتخاب کنید و لی در حال حاضر نیازی به این کار نیست در مراحل بعدی آن را تنظیم خواهیم کرد. در این مرحله فقط فونت مورد نظر را انتخاب می کنیم.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

مرحله 4 : انتخاب رنگ برای نوشته

در این مرحله برای نوشته خود رنگی را انتخاب می کنیم. در نوار گزینه های مربوط به ابزار Type کادر رنگ را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Color Picker باز شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از باز شدن کادر محاوره ای Color Picker رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما رنگ قرمز را انتخاب می کنیم. بعد از انتخاب رنگ روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Color Picker بسته شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از انتخاب رنگ و کلیک روی OK در کادر محاوره ای Color Picker رنگ کادر رنگ در نوار گزینه ها نیز تغییر می کند.

 

مرحله 5 : اضافه کردن نوشته در صفحه

بعد از انتخاب فونت و رنگ، حال باید نوشته مورد نظر را اضافه کنیم. روی صفحه کاری کلیک کنید و سپس نوشته خود را تایپ نمایید. من کلمه PHOTOSHOP را تایپ کردم که تمام حروف آن بزرگ می باشد. اگر نوشته شما کوچک یا بزرگ به نظر می رسد نگران نباشید آن را درست خواهیم کرد.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از تایپ کردن نوشته مورد نظر تیک گزینه تأیید را بزنید تا از حالت ویرایش و تایپ خارج شوید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

اگر به پنل لایه ها نگاه کنیم می بینیم که فتوشاپ لایه نوشته را در بالای لایه Background قرار داده. 

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

 

مرحله 6: تغییر اندازه نوشته در صورت نیاز

اگر احساس می کنید که نوشته شما خیلی کوچک یا بزرگ است می توانید به سادگی با استفاده از Free Transform آن را تغییر دهید. در پنل لایه ها روی لایه متن کلیک کنید و سپس از منوی Edit گزینه Free Transform را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از کلیدهای Ctrl+T (معادل Command+T در مک) استفاده کنید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

کادری در اطراف متن ظاهر می شود که دستگیره هایی در اطراف آن قرار دارد . کلید Shift را پایین نگه دارید سپس روی یکی از دستگیره هایی که در گوشه های کادر قرار دارند کلیک کنید و با نگه داشتن دکمه ماوس آن را به طرف بیرون بکشید تا اندازه نوشته شما بزرگتر شود. برای جا به جا کردن نوشته نیز می توانید با کلیک درون کادر و نگه داشتن ماوس آن را به مکان دلخواه و مورد نظر حرکت دهید. من می خواهم نوشته را با کشیدن دستگیره ای که در پایین و سمت راست قرار دارد کمی بزرگ تر کنم.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از تغییر دادن اندازه کلید Enter (معادل Return در مک) را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود و از حالت Free Transform خارج شوید.

 

مرحله 7 : تبدیل متن به Shape 

برای ایجاد افکت سه بعدی باید پرسپکتیو نوشته را تغییر دهیم. اما یک مشکل وجود دارد. فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد که پرسپکتیو نوشته را تغییر دهیم. 

برای اینکه متوجه منظور من بشوید بعد از انتخاب لایه متن از پنل لایه ها به منوی Edit رفته و سپس زیر منوی Transform را باز کنید. خواهید دید که گزینه های Distort و Perspective غیرفعال می باشند. این یعنی اجازه استفاده از این گزینه ها را بر روی نوشته نداریم. برای حل کردن این مشکل باید نوشته خود را تبدیل به Shape کنیم. بعد از تبدیل کردن نوشته به Shape می توانیم پرسپکتیو آن را تغییر دهیم. تنها مشکل تبدیل کردن نوشته به Shape این است که بعد از تبدیل کردن نمی توانیم نوشته خود را ویرایش کنیم. ولی نگران نباشید چون ما نمی خواهیم بعداً نوشته خود را ویرایش کنیم. در حالی که لایه متن در پنل لایه ها در حالت انتخاب قرار دارد به منوی Layer رفته و از زیر منوی Type گزینه Convert to Shape را انتخاب نمایید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

اگر به پنل لایه ها نگاه کنیم می بینیم که لایه متن کاملا تغییر کرده، چون دیگر لایه متن نیست. فتوشاپ آن را به لایه Shape تبدیل کرده است. یعنی الان ما می توانیم پرسپکتیو را تغییر بدهیم و افکت سه بعدی را ایجاد کنیم.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 8: تغییر دادن پرسپکتیو

به منوی Edit  برگردید. خواهید دید که گزینه Transform چند لحظه پیش آن را دیدیم به Transform Path تبدیل شده. به این دلیل که الان با یک شکل سر و کار داریم. از لیست باز شده Transform Path را انتخاب کنید. وقتی منوی دوم ظاهر شد می بینید که هر دو گزینه Distort و Perspective فعال هستند. گزینه Perspective را انتخاب نمایید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از انتخاب گزینه Perspective کادری شبیه کادر Free Transform در اطراف نوشته ظاهر می شود و تفاوتی که وجود دارد این است که ما روی پرسپکتیو کار می کنیم. برای اینکه پرسپکتیو را تغییر دهید و نوشته سه بعدی به نظر برسد روی دستگیره ای که در سمت راست و پایین قرار دارد کلیک کرده و دکمه ماوس را پایین نگه دارید و سپس آن را به طرف پایین بکشید. می بینید که نوشته از طرف راست بزرگ می شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از تغییر دادن پرسپکتیو و مورد تأیید بودن آن کلید Enter (معادل کلید Return در مک) را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود. نوشته شما باشد شبیه تصویر زیر باشد.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 9 : کپی کردن چندین مرتبه ای نوشته و حرکت دادن آن به طرف راست به مقدار خیلی کم

این مرحله، مرحله ای جالب می باشد. در این مرحله، از نوشته خود چندین مرتبه کپی می گیریم و هر بار لایه کپی شده را کمی به سمت راست حرکت می دهیم. این کار باعث می شود تا نوشته ما عمق پیدا کند. ابزار Move را از پنل ابزارها انتخاب کنید یا کلید V را از روی صفحه کلید بزنید تا ابزار Move انتخاب شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

در پنل لایه ها روی لایه نوشته کلیک کنید و سپس کلید Alt (معادل Option در مک) را پایین نگه دارید و کلید جهت سمت راست را فشار دهید. همان طور که کلید Alt (معادل Option در مک) را پایین نگه داشته اید کلید جهت سمت راست را به تعداد 68 بار فشار دهید. در هر مرتبه می بینید که نوشته ما عمق پیدا می کند و یک کپی از لایه در پنل لایه ها ایجاد می شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 10: قرار دادن لایه اصلی نوشته در بالای سایر لایه ها

در هر بار که از لایه کپی می گیریم، لایه کپی شده در بالای لایه های دیگر قرار می گیرد. ما در پنل لایه ها 68 تا لایه کپی شده از لایه اصلی داریم که لایه اصلی پایین ترین لایه می باشد. برای اینکه لایه اصلی را در بالای لایه های دیگر قرار دهیم اول آن را از پنل لایه ها انتخاب می کنیم و سپس کلیدهای Ctrl+Shift+] (معادل] +Command+Shift در مک) را فشار می دهیم.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

 

مرحله 11: ادغام کردن لایه های کپی شده با یکدیگر

بعد از اینکه لایه اصلی را در بالای سایر لایه ها قرار دادیم باید لایه های کپی شده را با یکدیگر ادغام کنیم. روی لایه ای که در پایین لایه اصلی قرار دارد کلیک کنید و سپس با اسکرول کردن به طرف پایین بروید و کلید Shift را پایین نگه داشته و روی لایه ای که در بالای لایه Background قرار دارد کلیک کنید. با این کار تمام لایه های کپی شده انتخاب می شوند. بعد از اینکه لایه ها انتخاب شدند به منوی Layer رفته و سپس گزینه Merge Layers را انتخاب کنید یا اینکه از کلید های Ctrl+E (معادل Command+E در مک) استفاده کنید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

فتوشاپ کل لایه های انتخابی را  ادغام کرده و در یک لایه قرار می دهد. لایه جدید در بین لایه Background و لایه اصلی نوشته قرار می گیرد.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

مرحله 12: اضافه کردن طیف رنگ سیاه به سفید روی لایه جدید

برای اینکه نوشته حالت سه بعدی بهتری داشته باشد و افکت ما کامل تر شود یک کار ساده را روی آن انجام می دهیم. در پنل لایه ها روی لایه جدید که از ادغام لایه های کپی شده درست شده است کلیک کنید و سپس از پایین پنل لایه ها روی آیکن Layer Style کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه Gradient Overlay را انتخاب کنید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

این کار کادر محاوره ای Layer Style باز می شود که گزینه های مربوط به تنظیم طیف رنگ را نشان می دهد. ما یک طیف رنگ سیاه به سفید نیاز داریم. اگر به طور پیش فرض این طیف رنگ در حالت انتخاب است روی OK کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید ولی اگر طیف رنگ دیگری در حالت انتخاب قرار دارد روی کادر طیف رنگ کلیک کنید تا کادر محاوره ای Gradient Picker باز شود.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از باز شدن کادر محاوره ای Gradient Picker لیست طیف های رنگ را می بینید. روی طیف رنگ سیاه به سفید کلیک کرده و سپس OK را بزنید تا از کادر محاوره ای خارج شوید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از بازگشت به کادر محاوره ای Layer Style مطمئن شوید که مقدار Style برابر با Linear و مقدار Angle برابر با 90 می باشد.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

بعد از بررسی مقادیر style و angle روی OK کلیک کنید تا از کادر محاوره ای Layer Style خارج شوید. با این کار، کار ما نیز تمام می شود و طیف رنگ روی لایه های ادغام شده اعمال می شود. حالا شما افکت سایه سه بعدی ایجاد کردید و افکت نوشته سه بعدی را کامل نموده اید.

 

تایپ سه بعدی در فتوشاپ

 

 

تهیه و تنظیم از صفحه آموزش فتوشاپ حرفه ای سایت تدریس وب باما در تماس باشید.

 

 

 

 

 

نويسندگان BALAHANG
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
جدیدترین مقالات
آموزش فتوشاپ رنگی کردن عکس
آموزش فتوشاپ رنگی کردن عکس
آموزش فتوشاپ قالب اخبار فوتبال
آموزش فتوشاپ قالب اخبار فوتبال
آموزش فتوشاپ طراحی قالب سایت عکاسی
آموزش فتوشاپ طراحی قالب سایت عکاسی
آموزش فتوشاپ قالب سایت گرافیکی
آموزش فتوشاپ قالب سایت گرافیکی
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن دیجیتال زیبا
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن دیجیتال زیبا
آموزش تایپوگرافی متن ترسناک در فتوشاپ
آموزش تایپوگرافی متن ترسناک در فتوشاپ
آموزش فتوشاپ نوع ترکیبی
آموزش فتوشاپ نوع ترکیبی "Difference"
آموزش فتوشاپ ایجاد یک طرح با چرخاندن و معکوس کردن تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد یک طرح با چرخاندن و معکوس کردن تصویر
آموزش فتوشاپ فکوس روی دسته ای از تصاویر
آموزش فتوشاپ فکوس روی دسته ای از تصاویر
آموزش فتوشاپ تایپو گرافی متن محو شده
آموزش فتوشاپ تایپو گرافی متن محو شده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن پلاستیکی ساده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن پلاستیکی ساده
آموزش فتوشاپ قرار دادن چند تصویر بر روی یک متن
آموزش فتوشاپ قرار دادن چند تصویر بر روی یک متن
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن ژله ای
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن ژله ای
آموزش فتوشاپ متن درهم فرورفته
آموزش فتوشاپ متن درهم فرورفته
آموزش فتوشاپ باز تابش نور از پنجره با جابجایی نقشبندی نور
آموزش فتوشاپ باز تابش نور از پنجره با جابجایی نقشبندی نور
آموزش فتوشاپ درخشش در بخش روشن تصویر
آموزش فتوشاپ درخشش در بخش روشن تصویر
آموزش فتوشاپ متحد کردن رنگها در یک تصویر
آموزش فتوشاپ متحد کردن رنگها در یک تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد یک تصویر درهم بافته شده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک تصویر درهم بافته شده
آموزش فتوشاپ روتوش تصاویر در لایه های جداگانه
آموزش فتوشاپ روتوش تصاویر در لایه های جداگانه
آموزش فتوشاپ روتوش عکس با تناژهای رنگی آماده
آموزش فتوشاپ روتوش عکس با تناژهای رنگی آماده
آموزش فتوشاپ روتوش سریع چهره
آموزش فتوشاپ روتوش سریع چهره
آموزش فتوشاپ بازتابش نور از پنجره
آموزش فتوشاپ بازتابش نور از پنجره
آموزش فتوشاپ نقاشی با براش آبرنگی روی تصویر
آموزش فتوشاپ نقاشی با براش آبرنگی روی تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد تصویر یک گانگستر
آموزش فتوشاپ ایجاد تصویر یک گانگستر
آموزش فتوشاپ افزودن تاتو واقعی
آموزش فتوشاپ افزودن تاتو واقعی
آموزش فتوشاپ ایجاد براش رعدوبرق
آموزش فتوشاپ ایجاد براش رعدوبرق
آموزش فتوشاپ  تایپوگرافی سایه دراز
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی سایه دراز
آموزش فتوشاپ تغییر رنگ رژلب
آموزش فتوشاپ تغییر رنگ رژلب
آموزش فتوشاپ شارپ کردن چشم ها همه تکنیک ها
آموزش فتوشاپ شارپ کردن چشم ها همه تکنیک ها
پربازدیدترین مقالات